niedziela, 12 lutego 2012

Oreo Cheesecake


Lubię Oreo, lubię sernik. Połączenie mało rewolucyjne - w Internecie znaleźć można wiele różnych pomysłów na  sernik z tymi ciasteczkami. Jakiś czas temu zamówiłam na deser w restauracji sernik z Oreo i Bailey's i... bardzo mnie rozczarował. Dlatego dziś przedstawiam moją własną wariację na ten temat: lekki sernik bez mąki, z Oreo i białą czekoladą. Jeszcze zdążycie przed Walentynkami! 

Składniki na formę-serce lub tortownicę o średnicy ok. 21 cm:
500 g twarogu 3krotnie mielonego
1/2 szklanki słodkiej śmietanki 18%
1 jajko
1/2 szklanki cukru pudru
1 tabliczka białej czekolady
1 łyżeczka cukru waniliowego

12 ciastek Oreo bez masy
1/4 kostki masła, rozpuszczonego

12 ciastek Oreo (całych)

Polewa z białej czekolady - użyłam gotowej
Opcjonalnie: czerwony barwnik spożywczy


  1. Przygotować spód: ciastka bez masy pokruszyć, zmieszać z rozpuszczonym masłem. ułożyć na dnie tortownicy/ formy do pieczenia (wyłożonej papierem do pieczenia).
  2. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej: połamać na kostki, umieścić w naczyniu, które włożyć trzeba do większego naczynia z gorącą wodą. Odstawić roztopioną czekoladę do ostudzenia.
  3. W dużym naczyniu zmiksować twaróg ze śmietanką, dodać cukier puder, cukier waniliowy i jajko. Na koniec wlewać stopniowo rozpuszczoną, ostudzoną białą czekoladę. 
  4. Ciasta Oreo pokruszyć/ pokroić, dodać do masy twarogowej, dokładnie wymieszać.
  5. Twaróg przelać do tortownicy/ formy do pieczenia. Piec ok 40 - 45 minut w temperaturze ok 150 stopni.
  6. Po ostudzeniu polać polewą z białej czekolady (zamiast używać gotowej można rozpuścić tabliczkę białej czekolady w kąpieli wodnej). Dodatkowo użyłam kropli czerwonego barwnika spożywczego, by uzyskać różowy kolor.
  7. Włożyć do lodówki - minimum na kilka godzin.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz