niedziela, 5 lutego 2012

Kasza manna z truskawkami - poniedziałkowe śniadanie



Dzisiejszy post trudno mi nawet nazwać "przepisem" - to raczej prosty pomysł na to, jak urozmaicić swoje śniadanie - zwłaszcza, gdy temperatura za oknem spada w tak drastyczny sposób! Gęsta, lekko słodka kasza manna cudownie rozgrzeje przed wyjściem z domu, a dodatek mrożonych truskawek odświeży wspomnienie słonecznych czerwcowych dni... Gdy jutro o 7:20 zadzwoni mój budzik, poświęcę 5 minut na przygotowanie kaszy manny z truskawkami. Może umniejszy to moją nienawiść do poniedziałków!

Składniki:
1,5 szklanki odtłuszczonego mleka
1 łyżka miodu
3 łyżki kaszy manny (ja mam waniliową - do zwykłej można dodać pół łyżeczki cukru waniliowego)
Garść mrożonych truskawek


  1. Jedną szklankę mleka wlać do rondla, dodać łyżkę miodu i postawić na małym ogniu.
  2. W międzyczasie do 1/2 szklanki mleka dodać 3 łyżki kaszy, dokładnie wymieszać.
  3. Gdy mleko się zagotuje, zmniejszyć gaz i wlać kaszę. Dokładnie mieszając gotować jeszcze 1-2 minuty.
  4. Kaszę przełożyć do miseczki, dodać truskawki i poczekać chwilę, aż nieco się ogrzeją.
  5. Udanego poniedziałku!

                                weheartit.com

3 komentarze:

  1. Wiesz, w Madagaskarze kiedyś zamienili poniedziałek na Fajniedziałek - z takim śniadaniem to nazwałabym ten dzień właśnie tak :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. słodkie śniadanie, ulubione.

    OdpowiedzUsuń
  3. jedno z najlepszych mozliwych sniadan!:)

    OdpowiedzUsuń