niedziela, 10 kwietnia 2011

Babka kokosowo-bananowa



Babka wymagająca minimalnego nakładu pracy i znowu „odchudzona” – użyłam do niej tylko jednego jajka i niewiele masła, a mimo to wyszła apetycznie wilgotna i pulchna (to za sprawą banana!). Może posłużyć za ciekawą alternatywę dla tradycyjnej babki wielkanocnej. Zdjęcie również zrobiłam na szybko – spieszyłam się pod telewizor żeby obejrzeć relację na żywo spod krzyża. I zjadłam też szybko.

Składniki:
1 szklanka mąki
1/3 szklanki cukru
1 jajko
¼ kostki masła (ciepłe – nie z lodówki)
1 banan
½ szklanki wiórków kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
½ łyżeczki sody oczyszczonej

Lukier:
Ok. 4 łyżki cukru pudru
Ok. 3 łyżki mleka

  1. W misce umieścić masło i cukier, zmiksować. Dodać jajko i miksować przez ok. 2-3 minuty.
  2. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i mleko, ciągle miksując.
  3. Na koniec dodać rozgniecionego widelcem (lub zblendowanego) banana i wiórki kokosowe. Dokładnie połączyć wszystkie składniki.
  4. Ciasto przelać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy na babkę (można też użyć małej keksówki). Piec ok. 50 minut w temperaturze 160 stopni.
  5. Po ostudzeniu polać lukrem (dobrać jego proporcje tak, by był gęsty). Gotową babkę posypałam dodatkowo wiórkami kokosowymi i migdałami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz