poniedziałek, 9 maja 2011

Owsianka z syropem klonowym


Ku mojemu zachwytowi, jako pamiątkę z Kanady dostałam syrop klonowy. Z początku miałam zamiar usmażyć klasyczne pancakes, znalazłam dla nich jednak o wiele zdrowszą alternatywę. Owsianka! Ma podobno właściwości rozgrzewające - w sam raz dla osób, którym bez względu na temperaturę jest zimno zawsze i wszędzie. Czyli na przykład dla mnie.
To bardzo wdzięczna baza dla owoców sezonowych - na przykład malin czy jagód. Tymczasem przygotowałam ją w wersji pomarańczowo-orzechowej, której również niczego nie brakuje!


Składniki:
1/2 filiżanki płatków owsianych
1/2 filiżanki wody
1/2 filiżanki mleka
1 pomarańcza
1/2 łyżeczki cynamonu
3 łyżki pokrojonych orzechów włoskich
3-4 łyżki syropu klonowego (można zastąpić miodem)


  1. Wodę zagotować w niedużym garnku, wsypać płatki owsiane i cynamon i gotować na małym ogniu około 3 minuty, aż płatki nasiąkną i staną się miękkie.
  2. Pomarańczę obrać, pokroić.
  3. Zagotowane płatki przełożyć do miseczki, zalać zimnym mlekiem, dodać orzechy i pomarańcze. Polać syropem klonowym lub miodem.
  4. Zjeść  w majowy poranek, czytając gazetę!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz