środa, 20 lipca 2011

Gofry z owocami


Z czym kojarzą się Wam wakacje nad polskim morzem? Bo jeśli chodzi o ich stronę gastronomiczną to mi przychodzą na myśl przede wszystkim GOFRY! Jako dziecko zamawiałam je obowiązkowo w każdej napotkanej budce, zajadałam się przede wszystkim goframi z bitą śmietaną i czekoladą, co niezmiennie kończyło się wysmarowaniem nimi całej garderoby... Podczas niedawnego pobytu w Dębkach mniej przychylnym okiem spojrzałam na te produkowane na masową skalę przysmaki, w kolejce po które ustawić się trzeba za grupą rozwrzeszczanych kolonistów... Domowe gofry robi się nie trudniej niż naleśniki. Jedyny wymóg to posiadanie własnej gofrownicy, polecam więc przeszukanie szafek, czy przypadkiem nie kryje się w nich ten relikt lat 90. Ja swoją gofrownicę dostałam na 8. urodziny i z chęcią zreaktywuję ją w te wakacje. 

Składniki na około 8 sztuk:
1 jajko
1 szklanka mleka
ok. 1/3 szklanki zimnej wody
niecała łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 1/3 szklanki mąki
szczypta soli
4 łyżki oleju + odrobina do wysmarowania gofrownicy

1 opakowanie Rama Creme Fine (lub śmietana kremówka)
Cukier puder
Świeże owoce (np. pokrojone nektarynki)


  1. Jajko roztrzepać, dodać wodę i mleko, następnie cukier i sól.
  2. Proszek do pieczenia i mąkę wsypywać stopniowo do masy, jednocześnie ją miksując. Na koniec dodać olej, dokładnie połączyć i odstawić na około 20 minut.
  3. W międzyczasie ubić na sztywno śmietanę, pod koniec ubijania dodać wg uznania cukier puder (ok 1-2 łyżki). Pokroić owoce.
  4. Gofrownicę posmarować tłuszczem, rozgrzać. Nakładać łyżką ciasto i piec na złoty kolor (ok. 3-5 minut, zależnie od gofrownicy)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz