piątek, 25 listopada 2011

Tort kokosowo-ananasowy z Malibu


Wychodząc gdzieś ze znajomymi najczęściej zamawiam Pinacoladę. Czasem dla odmiany zdecyduję się na Malibu z mlekiem. Połączenie smaków kokosa i ananasa uważam za idealne! Dlatego też kiedy nadarzyła się okazja, na którą przygotować miałam tort, postanowiłam wypróbować to połączenie w wersji tortowej, ze świeżymi owocami i likierem kokosowym. I z całym przekonaniem polecam! 

Składniki:

Ciasto:
2 szklanki mąki
2 jajka
1 szklanka mleka
1/3 szklanki oleju
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
3 łyżki ciemnego kakao

Krem:
250 g serka Mascarpone
300 g śmietanki kremówki 30%
50 ml likieru Malibu (lub innego kokosowego) + kilka łyżek
3 łyżki cukru pudru

1 kokos
1 mały ananas


  1. Połączyć osobno składniki suche (mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia, sodę) i mokre (mleko, jajka, olej). Następnie wymieszać razem.
  2. Tortownicę o średnicy ok. 24 cm posmarować masłem, posypać bułką tartą. Wlać ciasto, piec ok 25 minut w temperaturze 190 stopni.
  3. Przygotować mus ananasowy: ananasa obrać i pokroić w drobną kostkę. Włożyć do garnka i dusić na małym ogniu około 15 minut, aż zmięknie. Następnie zblendować i odstawić do ostygnięcia.
  4. Przygotować krem: Mascarpone zmiksować z cukrem pudrem i likierem. W osobnym naczyniu ubić na sztywno śmietankę, następnie dodawać ją po łyżce do masy Mascarpone i delikatnie wymieszać.
  5. Jak otworzyć kokos? Ja "wywierciłam" w nim śrubokrętem dziurę, przez którą wylałam mleko kokosowe. Następie za pomocą małego młotka rozpołowiłam go. 
  6. Gdy ciasto ostygnie, przekroić je na pół. Dolny blat nasączyć mlekiem kokosowym zmieszanym z kilkoma łyżkami Malibu. Rozprowadzić na nim mus ananasowy, a następnie warstwę kremu. przykryć drugim krążkiem ciasta. Rozsmarować na nim drugą warstwę kremu. Udekorować pozostałymi ewentualnie kawałkami ananasa oraz kawałkami kokosa.

2 komentarze:

  1. Ostatnio robiłam podobne muffinki i wyszły świetne, dlatego też takowy tort będzie na mojej liście do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam takie połączenie! Pyszny musi być ten tort:)

    OdpowiedzUsuń