środa, 14 listopada 2012

Muffiny z żurawiną i białą czekoladą


Z dynią było podobnie. Gdy tylko zaczął się sezon dyniowy, każdego dnia królowała ona w moim jadłospisie: konfitura z dyni, makaron z dynią, kurczak z dynią, ryż z dynią, muffiny z dynią, dynia z mlekiem i tak dalej... Tym razem przyszła kolej na żurawinę. Po opiciu się nią w wersji napoju z miodem, pomyślałam, że dobrze będzie wypróbować ją w połączeniu z czymś słodkim, co przełamie jej kwaskowość. Niech będzie to też proste, szybkie i niewymagające wychodzenia do sklepu - czyli w sam raz dla osoby będącej chwilowo na zwolnieniu chorobowym, takiej jak ja. Muffiny z kwaśną żurawiną i słodką białą czekoladą, zapraszam!

Składniki, ok 15 sztuk

2,5 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
1/2 kostki masła, nie z lodówki
2 jajka

ok. 3/4 szklanki żurawiny
1 tabliczka białej czekolady, pokrojonej w kostkę


  1. Miękkie masło zmiksować na krem z cukrem, dodawać stopniowo jajka i mleko. 
  2. W osobnym naczyniu połączyć suche składniki: mąkę i proszek do pieczenia. Do suchych składników dodać mokre, wymieszać łyżką.
  3. Do ciasta dodać żurawinę i pokrojoną w kostkę czekoladę, dokładnie wymieszać.
  4. Formę do muffinów wyłożyć papilotkami, wypełniać je ciastem do 3/4 wysokości. 
  5. Piec ok. 25 minut w temperaturze 180 stopni.
  6. Po upieczeniu i wystygnięciu można posypać cukrem pudrem.

4 komentarze:

  1. Przepysznie wyglądają:)
    Wiesz że nigdy nie jadłam takiej świeżej żurawiny.
    Chyba czas to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie!To jej debiut w mojej kuchni. Przypominają trochę czerwone porzeczki, ale bardziej kwaśne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają cudownie :)
    cookiecutterbitches.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi średnio wyszły... jakieś zbyt gęsto ciasto, tak jakby mąki za dużo

    OdpowiedzUsuń