poniedziałek, 7 listopada 2011

Quiche z cukinią i serem lazur


W jednym z wcześniejszych wpisów prezentowałam już Quiche jako pomysł na szybką przekąskę z użyciem dostępnych akurat w lodówce składników. O przepisie tym przypomniała mi pewna Osoba, która gotuje fantastycznie ale zdecydowanie za rzadko (przynajmniej dla mnie). Dzisiejszy quiche spotkał się z aprobatą wszystkich domowników, nawet tych zamkniętych na nowinki kulinarne. Polecam z sałatką np. z roszponki i pomidorów skropionych oliwą. 

Składniki dla 3-4 osób (forma o średnicy ok. 24 cm)

230 g ciasta francuskiego (1 opakowanie)
1 średnia cukinia (ok 300 g)
1/2 opakowania sera lazur
2 jajka
75 ml śmietanki 12% tłuszczu
50 ml mleka
3/4 filiżanki startego żółtego sera
1/2 czerwonej, łagodnej cebuli (drobno pokrojonej)
Sól, pieprz cayenne


  1. Cukinię zetrzeć na tarce, umieścić w sitku i odcisnąć sok.
  2. Cukinię wymieszać ze startym żółtym serem, cebulą i pokrojonym na kawałki serem lazur.
  3. W osobnej misce roztrzepać jajka ze śmietanką i mlekiem. Doprawić solą i pieprzem.
  4. Formę do pieczenia posmarować tłuszczem. Wyłożyć ją równomiernie (łącznie z brzegami, do wysokości ok. 2 cm) schłodzonym ciastem francuskim.
  5. Na cieście rozłożyć farsz z cukinii i sera, zalać masą jajeczną.
  6. Wstawić do piekarnika nagrzanego do ok. 200 stopni. Piec ok. 25 minut, aż boki lekko się zrumienią, a masa zetnie.

3 komentarze:

  1. Nareszcie nowy post! wygląda extra!

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam i pycha!!! piekłam dłużej - 35 do 40 minut z ciastem francuskim z Biedronki- smaczniejsze i mniej konserwantów niż np. w cieście z Lidla. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń